Hangi filmleri hatırlatmıyor ki “After Hours”? En başta Hitchcock klasiği “North by Northwest/Gizli Teşkilat” (1959). Sonra Stone klasiği “U-Turn/Kaybedenler” (1997). Scorsese’nin kendi başyapıtı “Taxi Driver/Taksi Şoförü” filminin çok da belirgin olmayan ama hissedilen izleri de bu filmde mevcut. Hatta biraz zorlarsak kendisinden sonra çekilen Atıf Yılmaz’ın “Aahh Belinda”sında (1986) bile bu filmin izlerini bulabiliriz. Edward Münch’ün meşhur Scream/Çığlık tablosundan esinlenmeler olması dolayısıyla kendisinden yıllar sonra çekilecek “Scream/Çığlık” serisine ilham kaynağı olduğu da düşünülebilir. Mike Leigh’nin “Naked/Çıplak”ı (1993) vs. vs…Kısıtlı bir zaman diliminde geçen ve paranoyayla karışık klostrofobik filmleri çok severim. Üstüne bir de başarılı bir kara mizah barındırıyorsa o film tadından yenmez. “After Hours” benim bu beklentilerimi karşıladı. Scorsese’nin de facto cehennemi New York’da, bir gece yarısı, metin düzenleyicisi Paul Hackett hoş bir gece geçirmek isterken “U-Turn”deki Bobby gibi bir bahtsız bedeviye dönüşüyor. Hiç evelemeden gevelemeden direk hikayeye girerek seyirciyi ele geçiriyor “After Hours”. İlk beş dakikada çekici bir kadınla tanışan Paul, Manhattan Soho’da oturan kadından bir davet alıyor ve sonrasında başına gelenler saymakla bitmez, saymamak da gerekir zaten. Bu filmin bana hatırlattığı birçok özlü söz, şarkı sözü oldu. Her canlı bir gün ölümü tadacaktır‘ı sorguladım. Paul bir gün ölümü tadacaksa bu yaşadıklarını nereye koyacağız? Çanakkale Türkü’sünde geçen Ölmeden mezara koydular beni sözü aklıma geldi. Her ne kadar filmde aşk unsuru olmasa da Neşet Ertaş’ın Sevsem öldürürler, sevmesem öldüm türküsündeki çaresizliğin benzerini de Paul üzerinde hissettim. Bir de meşhur kutup ayısı hikayesi…Kara mizah alanında bir favori filmim daha oldu. Her ne kadar birçokları tarafından Scorsese filmografisinin zayıf halkalarından biri olarak kabul edilse de “After Hours” bir zeka parıltısı. “The King of Comedy/Komedi Kralı”nda (1983) da böyle olmuştu. Bu filmi izleyenlerin gizli bir teşkilata üye olduklarını düşünüyorum.
Facebook Hesabım
Ben kimim?
Mesleğim İngilizce öğretmenliği olmakla beraber, bu sitenin İngilizce öğretmenliğiyle alakası yoktur. 2008 yılından beri blog yazarlığı yapıyorum. İlk başlarda sadece sinema yazıyordum. Sonra daha çok siyaset yazmaya başladım. İki, üç senedir ise (şu anda 2016'nın sonundayız) "her şeyi" yazıyorum. Sitenin üstündeki görselin altında yer alan sekmeler benim ilgi alanlarım ve bu alanlarda yazılar yazıyorum. Eski yazılarım, yeni yazılarım hepsi bu sitede olacak artık. Keyifli okumalar dilerim... Baran DoğanSinek İkilisi Ne Demek?
Sinek ikilisi, briçteki en değersiz kağıttır. "Sinek ikilisi muamelesi yapmak" gibi bir deyime malzeme olmuştur. Birisini önemsememek anlamındadır. Kendimle dalga geçmeyi sevdiğim için bu ismi tercih ettim.Yazı Arşivim
-
Son Yazılarım
- MUTLULUK NEDİR? 13 Mart 2024
- Muhabbet Kasetlerinin Sosyolojik ve Müzikalite Olarak Değerlendirilmesi 3 Mart 2024
- Bu Romanı Yazmalıydım 26 Şubat 2024
- Sigara İçin, İçki İçin, Kumar Oynayın veya 20 Sene Sonra Toto’dan İkramiye Kazanmak 13 Şubat 2024
- Zeki Demirkubuz’un Son Filmi 28 Ocak 2024
Bazı Eski Yazılarım
The Tree Of Life hakkında yorumlarınızı bekliyorm
Terence Malick'in bütün filmlerini izledim. Yaklaşık 40 yıllık kariyerinde dört tane filmi var zaten. Kasım'da gösterime giriyormuş. Mutlaka izlerim. Beraber yorumlarız.
Ne zamandır ertelediğim bir filmdi After Hours. Yazdıkların epey çekicileştirdi filmi, ben de izlerim bu aralar. Tree of Life hakkında yazılan Ekşi yorumlarına bir bakayım dedim. İstisnasız gördüğüm her entryde ortak bir cümle vardı: Çok sıkıldım.
Bu arada meraktan öldüğüm Bir Zamanlar Anadoluda Erzincan'a gelmiştir artık diye gittim ve gişenin önünde Şirinler posterini görüp geri döndüm bugün.
Türkiye'de sineması olmayan il sayısı en son beşti. Bu sayı değişmiş olabilir ama bir de böyle sineması olup da izleyecek filmi olmayan iller var malesef. Ben de bugün "Pi"yi izlerken sıkıldım.
Pi çok sıkıcı evet. Sıkıcılık filmden koparıyor ve zaten zor anlaşılan filmi anlaşılmaz hale getiriyor.
Türkiye'de sinemaların en büyük hedef kitlesi 10-15 yaş grubu oldukça biz daha çok bekleriz. Alt tarafı iki salon var ve birinde Cars 2 diğerinde de Şirinler var.