“Mommo Kız Kardeşim” (2009)

Atalay Taşdiken’in ilk filmi “Mommo Kız Kardeşim” bende hep İtalyan-Fransız-Türk ortak yapımı bir film hissi uyandırmıştı. Oysa mommo, filmdeki Ayşe’nin korktuğu doğaüstü yaratığın adıymış. Minimalist sinema adından da anlaşılacağı üzere sadeliği, durağanlığı, dinginliği tercih eden bir sinema. Yabancı filmlerden en bilineni Tarkovski şaheseri “Stalker/İzci”dir. Yerlilerden ise NBC filmleri bu kategoriye girer. Son yıllarda Türk sinemasında taşra minimalizmi diyebileceğimiz filmler sıkça görülmeye başlandı. “Mayıs Sıkıntısı”, “Beş Vakit”, “Yusuf Üçlemesi”, “Sonbahar”, “Tatil Kitabı” gibi filmler bu kategoriye sokulabilir. “Mommo Kız Kardeşim” de bir taşra dramı. Filmin merkezindeki Ayşe’nin yani kız kardeşin her şeyi abisi. Bu iki çocuğun neredeyse tüm köye karşı olan varoluş mücadelesi film. Film önemli bir bölümünü sevimli, naif diyebileceğimiz bir şekilde geçiriyor; fakat sonlara doğru izletilen trajedi dayanılacak gibi değil. Çoklarının bayıldığı çocuk oyuncularının filmin ruhuna büründüklerini kabul ediyorum ama acemilikleri bir çok sahnede göze çarptı. Erkan Oğur’un müziğinden artık sıkılmış biriyim ancak; kendisinin bu filmde gitarıyla icra ettiği Eric Satie eseri Gnossienne Nr. 1 filme çok şey katıyor. Herhangi bir kaydını bulamadım ama eser şöyle bir şeydi:


Gnossienne Nr.1 – Erik SatieWatch the best video clips here

Fragman da burada.


Mommo Kızkardesim FragThe most popular videos are here

Bu yazı Atalay Taşdiken, Beş Vakit, Eric Satie, Erkan Oğur, Gnossienne, Mayıs Sıkıntısı, Minimalist sinema, Mommo Kız Kardeşim, Sonbahar, Stalker, tarkovski, Tatil Kitabı, Yusuf Üçlemesi kategorisine gönderilmiş. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.